dimecres, de març 12

A l'alcaldessa de Girona

(Carta publicada al diari El Punt)
JAUME BURGELL. GIRONA.
Sóc veí de la Devesa, barri en què em vaig instal·lar l'any 1996. He assistit al creixement del barri i a la seva transformació, que en línies generals considero positiva. La seva carta del mes de febrer adreçada als veïns del barri em va provocar primer sorpresa, llavors una reflexió, i finalment la necessitat de respondre-li. Sóc dels que pensen que a Girona s'han fet i s'estan fent bé les actuacions municipals; per això, amb més motiu encara, crec que ara, amb aquesta decisió de què ens informen, s'està cometent un error. Estic d'acord en la primera part de la seva exposició i les intervencions de millora del parc que vostè menciona, i és per això que no entenc la decisió de modificació del pla general per incloure-hi un pavelló. Com segurament ja deu saber, no sóc l'únic; estic força convençut de no equivocar-me gaire si dic que una majoria aclaparadora de veïns no hi estem d'acord. La primera reflexió que em suscita el pavelló esportiu és… per què? Els arguments que vostè exposa no em convencen que sigui necessari ni convenient, i no crec que convencin ningú del barri. És que no hi ha prou equipaments en un radi proper? El pavelló de Fontajau, les instal·lacions del GEiEG, els equipaments dels Maristes, entre d'altres. En necessitem un altre? Qui determina que hi ha aquesta necessitat? Crec que cal potenciar el que vostè exposa en el primer paràgraf: fer-la més verda, més neta, amb els jardins més cuidats, amb una ordenació de l'espai més racional, i probablement –segurament– sense veles, sense mercats setmanals, i m'atreviria a dir, fins i tot, sense firaires de Sant Narcís (espero que això no constitueixi un anatema). Si volem conservar la Devesa i preservar-la per als usos que ha de tenir un parc urbà –entenent com a tal un espai on hi hagi un predomini de zona verda cuidada per al gaudi i el passeig dels ciutadans–, un pavelló no ens fa cap falta. Ha calculat quantes actuacions de millora de les zones verdes i d'enjardinament es podrien dur a terme amb el que costa un pavelló?